2014. december 21., vasárnap

Renis burgonyás pogácsa

Vásárlásom során találkoztam az édes burgonyával. Még nem vettem ezt a fajtát, gondoltam most veszek kettő darabot és kitalálok valamit. (Amúgy nagyon drága :( 2 közepes méretű volt 300forint)
Na, szóval, beütöttem a keresőbe, hogy receptek édesburgonyával. Persze számtalan recept került a szemem elé. Majd rábukkantam erre a receptre.
Kicsit másképpen, de elkészítettem. Nagyon finom! Még másnap is puha.

Íme, ahogy én készítettem:
Hozzávalók:
  • 500g burgonya + 1 édesburgonya.
  • 500g liszt (fele teljes kiőrlésű tönkölyliszt, fele sima liszt) + a nyújtáshoz
  • 250g kókuszzsír
  • egy nagyon pici kanál szódabikarbóna + negyed csomag sütőpor
  • 125 ml rizstej + a kenéshez
  1. Valahogy elkerülte a figyelmemet, hogy az eredeti recept azt írta, meghámozva, felkockázva tegyem fel a burgonyát. Szóval én feltettem héjastul a krumplikat főni. Majd mikor elkészült, meghámoztam és összetörtem krumplinyomóval.
  2. Meglangyosítottam a tejet.
  3. Összegyúrunk minden összetevőt. (Meglátásom szerint, ha kókuszzsírral dolgozunk, picit kevesebb is mehet bele, mert így a nyújtásnál több lisztet kellett használni.) Majd hagyjuk állni 45 percet. (Az én verzióm nem élesztős, ezért nem lesz annyira magas, mint az eredeti pogi)
  4. Lisztezett deszkán nyújtsuk ki fél centire és mind a négy oldalát hajtogassuk be. Megint hagyjuk állni 15 percig. Még kétszer ismételjük meg a folyamatot. Az utolsó nyújtásnál szintén fél centiméter vastagra hagyjuk a tésztát, késsel rácsozzuk be a tetejét. Szaggassunk belőle pogikat és tegyük sütőpapírral bélelt tepsire. Kenjük meg a tetejüket rizstejjel. (pici sót ide lehet tenni)
  5. Végül, süssük 180 fokon kb. 20 percig, amíg aranybarnák nem lesznek.
 Jó étvágyat!

Reni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése