2014. június 28., szombat

Anyaság = lemondás?

Sok helyen olvasom, hogy az anyáknak le kell mondania sok mindenről, az apák meg élik az addigi
életüket. Folytatják hobbijukat, meccset néznek, söröznek... Ez probléma? Nem. Kicsit sem. A gondok nem itt kezdődnek.

A probléma az, amikor anyák nem ezt csinálják. Mármint a kikapcsolódást. Legyen az egy könyv olvasása, barátnőzés, zene hallgatás, tanulás stb.
Nem kell mártír, depis anyáknak lennünk! Nem is szabad átesni a ló túlsó oldalára, de kell egy kis Én idő. Sokan kérdezhetik "de hogyan?". Egyszerű. Közöljük, hogy ezt meg ezt csináljuk.

Én sokáig magányosnak éreztem magam. Férjem állandó éjszakás volt, csak a babára figyeltem. Közben iskolába jártam, amitől persze lelkiismeret furdalásom volt. Pedig sehova nem jártam, semmire nem költöttem, és alig vártam, hogy dolgozhassak. Na nem azt, hogy bölcsibe adjam a fiamat, hanem a közösséget. Az embereket.

Kerestem önmagam, kerestem a jó anyát, a jó feleséget. Mindenkinek meg akartam felelni. Most, néhány év elteltével, rájöttem, hiányzott az, hogy egyedül vagyok.
Ezt úgy oldom meg, hogy van néhány este, amikor a család elalszik, én meg nem :) Jön a zenehallgatás, olvasás, tanulás, blogolás, képszerkesztés...
Mert kell!
Nem mondom, hogy nem vagyok fáradt, mert de. Nagyon. Főiskola, munka, fotózás, gyerek...szégyen ide, szégyen oda, a háztartás úszik általában. Ma is nagytakarítás volt. Pedig próbálom a zónázós taktikákat alkalmazni, de nem mindig sikerül. Pedig, mikor a kisfiam baba volt, majdnem, hogy rendmániás voltam. Ez elmúlt.
Ne felejtsük, hogy a párunkkal is kell néha kettesben lennünk. (Én ebben is szerencsés vagyok, anyósom alig várja, hogy megkérjem, hadd aludjon ott az unokájuk) :)
Kérjük meg barátainkat, ha módunk van rá. Ha nem, fárasszuk le a gyereket, és altassuk el hamar. Nem kapkodva, csak korán. Nézzünk filmet, beszélgessünk, legyünk együtt.

Hosszú napok állnak előttem. 24 óra sok mindenre elég, csak ne lennénk ilyen álmosak ;)

Kedves anyukák, leendő anyukák! Az álmainkat, vágyainkat, magunkat nem szabad feladnunk. Nem attól leszünk rossz anyák, hogy nem 24 órát állunk más rendelkezésére. Egy kiegyensúlyozott anya szép példa.

Ne legyünk nagyon önzőek, de egy kicsit mégis muszáj.
Sportolj, olvass, hallgass zenét, beszélgess, mozdulj ki!

"Harcolj az álmaidért, de egyúttal érezd át az is, milyen szerencsés vagy amiatt, amid van."

RozsosReni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése