2014. április 11., péntek

Április 11. A költészet napja

Írta: Rozsos Renáta

József Attila születésnapja (és az én édesanyámé) :)

Ebből az alkalomból néhány verset osztok meg kicsiknek, nagyoknak.
Szülinaposat, húsvétosat, szépet.

József Attila

Mama

Már egy hete csak a mamára
gondolok mindig, meg-megállva.
Nyikorgó kosárral ölében,
ment a padlásra, ment serényen.

Én még őszinte ember voltam,
ordítottam, toporzékoltam.
Hagyja a dagadt ruhát másra.
Engem vigyen föl a padlásra.

Csak ment és teregetett némán,
nem szidott, nem is nézett énrám
s a ruhák fényesen, suhogva,
keringtek, szálltak a magosba.

Nem nyafognék, de most már késő,
most látom, milyen óriás ő -
szürke haja lebben az égen,
kékítőt old az ég vizében.


Evezz, evezz az élet tengerén, 

De ki ne köss a bánat szigetén. 

Legyen erőd tovább is evezni, 

ki téged szívből szeret viszont szeretni. 
Boldog szülinapot!
--------------------------------------------------------------

Öröm és boldogság legyen mindig veled,

arcod mosolyogjon, ne lásson könnyeket.
Erő és egészség kísérjen utadon, 

nagyon boldog légy minden szülinapodon!
---------------------------------------------------------
Devecsery László: Húsvét
Szellő fut, szellő száll,
csókot ad szellőlány.
Nap melenget, fény mesél,
mikor a tél véget ér.

Néked int a hóvirág,
s barka bontja bársonyát.
Itt a tavasz: kikelet,
s a húsvét is közeleg.


 ----------------------------------------------------------------
Rózsavíz a kezembe
Rózsavíz a kezembe,
Hadd öntsem a fejedre!
..............................................................................
Zöld erdőben jártam

Zöld erdőben jártam,
Kék ibolyát láttam.
El akart hervadni
Meg szabad-e locsolni?
................................................................................
Jó reggelt, jó reggelt, kedves liliomszál

Jó reggelt, jó reggelt, kedves liliomszál,
Megöntözlek rózsavízzel, hogy ne hervadozzál.
Kerek erdőn jártam, piros tojást láttam
Bárány húzta rengő kocsin mindjárt ide szálltam.
Nesze hát rózsavíz, gyöngyöm, gyöngyvirágom,
Hol a tojás, piros tojás, tarisznyámba várom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése