2014. szeptember 28., vasárnap

Mondóka körömvágáshoz

Fontos téma. Vagyis, nem tudom kinél, hogy működik, de nálunk harc volt, hogy egy helyben kell maradni. Aztán mondókáztam, meséltem közben. Említettem, hogy nem szép, betörik, fájni fog... Ma már nincs probléma.  (legtöbbször) ;)






Pénteken volt Bábjáték módszertana órám. Itt nem csak a tárgyi bábokról beszélgettünk, hanem olyan lehetőségekről, amikor az ujjunk a báb, a megszemélyesített figura. Mi is említettünk néhány kisebb mondókát. Pl.: Hüvelykujjam almafa...

De a kedvenc egy csoporttársunk körömvágós mondókát. Mióta körmöt vág két gyermekének, azóta mondja nekik. Bevált.

Most leírom, hátha valakinek jól jön :)

Varjús kéz mondóka:

1. ujj: Varjúnak való kását főztem, kevergettem, kavargattam, amíg el nem készült. (addig "keverjük, kavarjuk", amíg le nem vágjuk az eljő ujjról a körmöcskét)
2. ujj: Az első varjú mind megette, nyam-nyam-nyam (addig nyammogunk, míg elkészülünk)
3. ujj: A második varjú mind megitta. - itt szörcsögő hangot adunk ki.
4. ujj: A harmadik varjú mind kikaparta. - kapargászó hang (amilyet tudunk) :)
5. ujj: A negyedik varjúnak semmi, de semmi, de semmi.... nem jutott.

Ujjunkat lehúzzuk lassan a tenyerére: Elment a kútra vízért és tyupp-tyupp-tyupp (jól megcsikizzük a tenyerét vagy bárhol) :)

Reni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése